Nyiszli Miklós : Dr. ​Mengele boncolóorvosa voltam az auschwitzi krematóriumban

 



Mindig is szerettem a történelem órákat az iskolában , aminek egy idő után a rabja lettem. Kifejezetten a két világháború volt az ami felkeltette az érdeklődésem a történelemmel kapcsolatban.
Amikor rábukkantam erre a könyvre biztos voltam benne, hogy el szeretném olvasni.

Már régebben is mesélte a tanárom általános iskolában, hogy mennyire hátborzongató és szörnyű volt akkoriban a helyzet. De kétség sem fér hozzá, hogy Dr. Nyilszli Miklós könyve mégis nagyon nagy hatást gyakorolt rám. Amiket ezelőtt olvastam, csak töredéke volt a sok borzalomnak ami ebben a könyvbem megjelent.

A könyv szerkezetét illetően fantasztikus, mindenre elegendő figyelem lett fordítva. Nem tudok semmibe se belekötni. A megfogalmazás is páratlan. Az írástechnika nagyon precíz.

Elképzelni se tudom, hogy Mengeléhez hasonlóan több ember is volt aki a halál torkában érezhette
magát.
Sonderkommandóról eddig csak a könyvben hallottam, ők voltak azok, akik bár halálra voltak ítélve, de mégis nekik kellett a legszörnyűbb dolgokat átélni és a legborzasztóbb munkát is elvégezni. Nem is tudom elképzelni, milyen lelki sérüléseket kaphattak a koncentrációs táborokban, még bele gondolni is rémes. ( A Sonderkommandó jelentését lentebb megtalálod ! )

Semmilyen korosztálynak nem ajánlom !!!!

Sonderkommandó jelentése : A Sonderkommandók a holokauszt idején az egyes koncentrációs táborokban javarészt zsidó foglyokból álló munkacsapatok voltak, amelyek tagjait kényszerítették a meggyilkoltak holttestének elégetésére.

A német kifejezés Különleges Egységet jelent, amely a náci eufemisztikus nyelv része volt, amellyel a Végső Megoldás egyes vonatkozásaira utaltak.



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

L.J. Shen : VICIOUS - Ádáz (Sinners of Saint 1.rész)

Könyvecském ❤️‍🔥❤️‍🩹

Katee Robert : Abel (Sabine Valley 1. rész)