Philip Pullman: Az arany iránytű (Az Úr sötét anyagai 1.rész)

 



Fülszöveg: 

Lyra világában háború készülődik azok között, akik tudatlanságban tartanák a népet és akik harcolni akarnak a szabadságért. Lyra az események sűrűjében találja magát, amikor nagybátyja, Lord Asriel Oxfordba érkezik, és a lány legjobb barátjának, Rogernek nyoma vész.
Lyra megtudja, hogy Rogert titokzatos társaság ragadta el, amely állítólag kísérleteket végez a gyerekeken. Hogy megtalálja a barátját, északra utazik, a páncélos medvék és boszorkányklánok földjére, ahol Asriel egy párhuzamos világba próbál hidat építeni.
Amit azonban Lyra nem tud és nem is tudhat meg, hogy cselekedeteinek nem csupán a saját világára, de minden más világra nézve is következményei lesznek.
Az arany iránytű 50 nyelven jelent meg, és több mint 20 millió példányban kelt el világszerte, a jelenlegi már a 4. magyar kiadása.



Véleményem a könyvről: 

Mostanában igen sokszor elgondolkozom, hogy miért is kezdtem el olvasni. Hiába törtem a fejem nem tudtam rájönni. Volt, hogy azt hittem, menekülés a való élettől, máskor pedig hobbiként tekintettem rá. De soha nem jöttem rá mi is a valódi oka. Mindig azt vártam, hogy egyszer majd rájöjjek, de minél többet agyaltam rajta annál inkább elfelejtettem, milyen jó is csak élvezni a történeteket. De mivel nem nagyon szeretném szaporítani a szót, így bele is kezdek az én kis értékelésembe. 

A borítóról most nincs mit mondanom, mivel sajnos csak az újabbik kiadást sikerült megrendelnem és elolvasom. 😑☹️

Kit nem furdalna a kíváncsiság egy ilyen könyv cím hallatán? Szerintem ha egy könyves boltban sétálgatnánk vagy csak éppen a neten nézelődnénk, akkor nekünk is rögtön megakadna a szemünk az ilyen titokzatos könyveken. És nem csak a gyerekekről beszélek, hanem az én felsőbb korosztályomról. Hiszen erre én magam is véletlenül találtam rá erre a könyvre. A fülszöveget el sem olvastam, de már tettem is a kosaramba. 

Amikor megérkezett már kezdtem is neki, hisz azelőtt fejeztem be az előző könyvemet. Nem is emlékszem meddig olvastam, de amikor feleszméltem már a 180.oldalon jártam. Ami annak is köszönhető, hogy igen könnyű nyelvezete van a történetnek. Nem használ idegen szavakat. Egy ötödik osztályos szókincse már ideális az olvasásához. A történet vezetés igen cselekménydúsra sikerült, aminek hatására a történeten nem lehet unatkozni. A karakterek kidolgozásával nekem nem volt semmi baj, pont annyit tudtam meg a szereplőkről amennyi szükséges. A cselekmény szál igen fordulatos. A megálmodott természetfeletti lények egy nagyot dobtak az olvasási élményen. 

Lyra egy igazán csodálatos szereplő, akinek mellesleg élég összetett a személyisége.  Nagyon nagy tudással rendelkezik, áhitatos, tiszta lelkű, de mégis egy kis szeleburdi gyermek. Igaz sokat hazudik de mellette sokszor is mond igazat. Szerintem ő az eddigi legtisztább lelkű karakter, akiről eddig olvastam. 😍🙏

Igaz, hogy egy gyermekkönyv, de nagyon sok dolgot boncolgat, amit én nem raktam volna bele egy ilyen stílusú történetbe. Igaz teljesen más elképzelésben adja a tudatára egy kisebbnek a dolgokat, de ez akkor is abszurdnak tartom. Például a bosszú, a hatalomvágy vagy éppenséggel a lélek, amit nagyon hamar el lehet veszíteni. Nagyon sok gonoszság van, amire egy gyerek még nem lehet felkészülve és ez a könyv be is mutatja, hogy a felnőttek a cél érdekében mindent el tudnak követni, éppenséggel bármit kockára tennének. 

Abban is biztos vagyok, hogy ez nem átlagos gyermekeknek íródott, hanem azoknak akik keresik a választ az élet nagy kérdéseire. 

Bátran merem ajánlani. 

Köszönöm szépen, hogy elolvashattam ❗♥️

13+ 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

L.J. Shen : VICIOUS - Ádáz (Sinners of Saint 1.rész)

Könyvecském ❤️‍🔥❤️‍🩹

Katee Robert : Abel (Sabine Valley 1. rész)